Arbetslöshet

Arbetslös, mellan två jobb... kärt barn har många namn men oavsett vad vi kallar det så är jag numera utan arbete. Det tar upp ganska mycket av min tankeverksamhet just nu.


Jag avslutade min lärarutbildning i dec-07 med en naiv tro att med utbildning skulle det nog finnas ett jobb åt mig. Jag ville så gärna ut och göra en "insats" och var oerhört stolt över min utbildning. (det är jag fortfarande för den som undrar) Till min förvåning har jag nu upptäckt att det inte räcker. Har sista året haft ett vikariat i ett ämne som jag inte har behörighet i och att någon med behörighet får det jobbet nu är självklart. Det som stör mig är att det finns flera inom skolan som arbetar som lärare utan att ha utbildning eller utan att ha gjort färdigt hela utbildningen. Men eftersom de har haft tjänst i kommunen i många år går de ändå före mig. Så med facit i hand konstaterar jag att det varit bättre om jag för några år sen försökt få in foten i skolans värld, istället för att utbilda mig, då hade jag kanske haft ett jobb idag.

Låt a-kassans kvarnar börja mala :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0