I bloggens värld

Som ny bloggare har jag surfat runt lite i bloggens värld. Det finns otroligt många roliga, fina och klart läsvärda sådana. MEN också många skrivna av (här gäller det att hitta ett bra uttryck för blåsta blondiner går ju inte an) tjejer som verkligen tror att det enda som räknas i livet är ytan. Vad man eventuellt har innanför pannbenet är av mindre betydelse...


Läste idag en blogg av en tjej i 25-årsåldern med starkt blonderat hår, sminkad så till den milda grad att hon såg ut som hon var gjord av plast. Naturligtvis var hon pinnsmal med silikonbröst som, till hennes kroppsstorlek, såg onaturligt stora ut och botox i läpparna som också fick en onaturlig form. Är det bara jag eller finns det fler som tycker att det ser gräsligt ut? Men nåja, hennes utseende ska väl kanske inte kritiseras, det jag funderar mest över är om hon (eller likasinnade) någonsin läser vad de skrivit... Ena stunden höjer hon något/någon till skyarna för att tre inlägg senare hårt kritisera detsamma, inte en gång och inte två gånger utan genomgående. Det mest slående är nog kritiken av dem som gör om sina kroppar... Och hela tiden skriver hon det lika självklart som om hon aldrig tyckt någonting annat än det hon just har uttryckt. Snacka om att leva i nuet  :-)

Men alla får naturligtvis skriva precis vad de vill i sin blogg och det kommer säkert människor som läser min och som tycker att jag är det mest korkade som gått i ett par skor. Det bjuder jag på :-) Det som verkligen förvånar mig är att den tjejen är sponsrad av flera stora klädkedjor. Hon poserar med deras kläder och på något sätt så ska det då vara reklam för kläderna. Själv tycker jag att det får motsatt effekt, om de stora kedjorna står bakom den här tjejen så kommer nog jag att fortsättningsvis handla mina egna kläder någon helt annanstans :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan inte mer än hålla med dig här. Det finns verkligen bloggar av alla olika slag. Men att läsa dessa bloggar med kroppsideal som man bara blir mörkrädd av är nog värst. Vad lever dom i för värld. Skrämmande att dom ska ta hand om oss en dag.. hua,

2009-08-15 @ 20:41:53
URL: http://malinps.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du kollat in kissies.se än? (;

2009-08-15 @ 23:16:57
Postat av: Hilde

Som jag har talat om med dig många gånger så finns det lika många åsikte som det finns bloggare eller människor. Men det är skrämmande vilken ytlig värld vi lever i och att de inte ser vilken patetiskt synsätt de har. Men vem är jag att dömma???? haha

2009-08-30 @ 10:38:02
URL: http://www.inrevisdom.blogspot.com
Postat av: Carola

Ja, jag håller med dig Hilde, verkligen lika många åsikter som människor. Det som skrämmer mig mest är nog inte det ytliga utan att det inte verkar som de tänker... Jag har svårt att ta såna människor på allvar :-) Så nu kan vi analysera vad det är för fel på mig, hihi :-)

2009-08-30 @ 10:51:34
URL: http://carolaelgh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0