"Varulvsvalsen"

av Sigge Eklund

En berättelse om medberoende.

"Jaget" i boken är gift med en tjej vars syster återfaller i drogmissbruk. Det här är en berättelse om hur hela deras vardag vänds upp och ner. Hur den blandas med hopp, förtvivlan, förnekanden, försök att förstå och alltmer desperata försök att få hjälp till henne. En hjälp hon inte själv vill ha.

Det är svårt att beskriva hur den är skriven, jag försökte leta upp en passage i boken som skulle ge en liten hint men det går inte, då skulle jag få skriva av hela boken. Den är spännande och starkt känslomässig, helt enkelt en bok om den varulvsvals som de anhöriga bjuds upp till, vare sig de vill eller inte, och den smärtsamma insikt de till slut tvingas till.

Kommentarer
Postat av: Hilde

Intressant, den ska jag kolla upp, eller har du den för ev utlåning?

Jag kan tipsa om "Jaget och Missbrukaren" av Craig Nakken som handlar om missbrukarpersonligheter och hur vi kan identifiera och se skilland på den äkta personen (jaget) och missbrukarpersoligheten.



Heja Carola!!

2009-08-30 @ 15:18:41
URL: http://www.inrevisdom.blogspot.com
Postat av: Carola

Spännande, den måste jag läsa :-) Jag har Varulvsvalsen så det är klart du får låna den :-)

2009-08-30 @ 21:56:32
URL: http://carolaelgh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0