Livets vardag

Skulle sätta mig vid datan men glasögonen var lite skitiga så jag gick ut i köket för att göra rent dem...

I köket fick jag se att det stod glas på diskbänken så jag satte dem i diskmaskinen och fick se att den nästan var full så jag gick och tittade om jag hittade mer nånstans. Kom in i sovrummet och såg att just ja, jag hade ju inte bäddat idag. Började bädda sängen, hittade en tröja som skulle i tvätten så in med den på toa.

Väl på toa fick jag se att skräppåsen behövde tömmas och gjorde det. Tänkte för mig själv att den i köket är säkert också full så ut i köket och tömde den. Ner till hallen med soppåsarna och fick se att där såg det ut som sjutton, skor överallt, grus och gegga efter sista regnvädret. Ställde upp skorna och ut med mattan. Tänkte för mig själv att det är lika bra att jag dammsuger av. Upp efter dammsugaren, ner igen och dammsög. Lika bra att ta trappen upp också när jag ändå håller på. Och när jag ändå har tagit det så kan jag ju lika gärna ta resten av lägenheten också. Kom in med dammsugaren i sovrummet och fick se att där står ju sängen obäddad än, så nu bäddade jag.

Fortsatte min dammsugning och när den var klar kunde jag ju lika gärna torka golven också, vet att jag känner mig nöjd efteråt. Började spola i vatten i hinken då jag fick se att jag inte hade startat diskmaskinen än... Startade den och plockade ur slasken och fick se att jag inte har satt i en ny påse i sopkorgen, vilket jag antagligen inte hade gjort på toa heller, så tillbaka dit. Torkade så äntligen av golven och pustade ut.

Satte mig på balkongen och rökte. Fick syn på att bordet där ute verkligen behöver torkas av så in efter trasan och ut igen. På väg in andra gången såg jag svarta fingeravtryck på toadörren så jag sköljde av trasan och torkde bort dem. Tanken slog mig att fler dörrar antagligen har samma avtryck så jag gick ett varv.

Nu började en lätt irritation slå rot i mig och jag tänkte att nu struntar jag i det här och sätter mig vid datan en stund, det var ju ändå dit jag var på väg. Går till datan och sätter mig, helt utpumad, och ser då att mina glasögon behöver göras rena...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så jävla mycket DU!! Dags att tänka på att kanske inte stressa runt så mycket? Du kommer få magsår....

2009-09-15 @ 23:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0