Svenska Hollywoodfruar

Apråpå dokumentären som går på tv just nu "Svenska Hollywood fruar" måste jag få säga några saker och sedan hylla Malin Wollin (kolumnist i Aftonbladet)

Redan från början funderade jag på varför tv bemödar sig med att visa något dylikt och har därför inte tittat på det heller men nu för tiden kan jag inte ens läsa Aftonbladet utan att bli irriterad :-) Inte nog med att de här "fruarna" får utrymme i tv, inte för att de har nåt innanför pannbenet att förmedla utan för att de är rika. Sedan får de utrymme i tidningarna där de får smutskasta varandra. Inte heller här används några vettiga argument eller någon talang som är värd att visa upp. Jag blir så trött! Och därför blir jag precis lika glad, som jag var irriterad för en stund sen, när jag läser vad Malin Wollin skriver om dem.

"Jag har dött och kommit till bimbohelvetet. Folk gnäller på tonårsbloggare, välkommen till Svenska Hollywoodfruar. /.../ Jag har tapeter på väggarna hemma med större djup och mer substans. Varför tänder folk på det här? Jag förstår att det är häftigt med rika människor, men när de har intellekt som en manet, tråkiga liv och inte njuter av god mat, vad är då poängen?"

Tack Malin, jag hade inte kunnat säga det bättre själv! Och dessutom ser jag på mina egna tapeter med helt andra ögon nu :-)


Kommentarer
Postat av: Hilde

tack carola för detta inlägg, jag håller med dig fullt och fast. Bara jag är rik så gör det ingenting att jag är dum i huvudet.Synd bara att det ska bli ett sådant komersiellt jippo utav att människor dömer ut sig själv för omvärlden. Men har de inte vett att skämmas så har de inte, det säger mig en hel del.

Mina tapeter är riktigt vackra, haha..



kram Hilde

2009-09-17 @ 15:16:25
URL: http://www.inrevisdom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0