Högst personliga åsikter om Jan Björklund

Jag är så trött och irriterad på Jan Björklunds alla utspel om skolan. Den karl kan inte ha en aning om vad han pratar om, han vill bara få det att låta så.

Burkaförbud? Kan någon människa förklara för mig hur klädsel, överhuvudtaget, kan påverka inlärning?

Skolk i betyget? HUR långt har man tänkt då? Att elever skolkar beror ALLTID på någonting och inte hjälper det att hota en skolkande elev med att det hamnar i betyget. Hur mycket tror Björklund att det motiverar eleven att vara i skolan?!?

Föräldrar till stökiga elever ska tvingas vara med sina barn i skolan!!! Hallå... Denna stökighet kan till exempel bero på hemförhållanden, hur har han då tänkt att det skulle hjälpa att ha föräldrarna med? Och vem ser till att föräldrarna har nån inkomst när de är i skolan? Inte många som har råd att ta ledigt utan betalt även om Björklund tycks tro det. Ordningen i skolan måste vara skolans ansvar även om föräldrarna alltid är ytterst ansvariga för sina barn. Att föräldrar i extrema fall tillbringar dagar med sina barn i skolan sker redan i dag men då är det ett samarbete skola-hem. Samarbete Herr Björklund, inte tvång!

Jag blir så irriterad!!! Hur kan man sitta som utbildningsminister och ha så dålig koll? Och hur kan man sitta som utbildningsminister utan att ha viljan att ta reda på VARFÖR det inte funkar för vissa elever i skolan? Det övergår mitt förstånd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0