Laila Bagge och Kicki Danielsson

Min första reaktion igår när jag såg Laila på framsidan i Aftonbladet och läste: "Jag är trött på att Kicki gråter ut" var att DET är jag också men inte sjutton får jag vara på framsidan för det :) Nåja, detta sagt med en stor portion humor :) Jag tyckte väl att va sjutton är det att ha på framsidan? Men så läste jag vad hon skrivit och kunde bara hålla med. Därmed inte sagt att jag tycker att det hör hemma på framsidan, men det följer väl bara tidningarnas nya anda: Skvallersidorna blir bara fler och fler och fler. Men det är ju en helt annan sak för ett helt annat inlägg i bloggen kanske :)

Jag kan inte låta bli att bli irriterad när jag läser om detta nya "kändiskrig" som pågår i kvällstidningarna nu.
Kicki Danielsson som "gråter ut" och Laila Bagge som tycker att hon ska "växa upp". Men jag måste säga att jag är helt inne på Lailas linje. Jag orkar inte läsa om hur synd det är om Kicki mer. (lättare sagt än gjort att låta bli) Och även om jag vet att allt är vinklat och att allt (kanske) inte är sant som står så känns det som att Kicki hela tiden sätter  sig i "offerposition" och jag klarar inte av det...Först är det synd om henne för att hon är alkholist, sen är det synd om henne för att maken lämnar henne, sen är det synd om henne för att hon inte blev intervjuad i Allsång på Skansen, sen är det synd om henne för att hon inte får vara med i en tv-produktion osv. osv... Så vadå?! Är hon den enda som har det tufft kanske?

En annan sak som jag reagerar på är att Lailas inlägg i hennes blogg inte bara är ett uttryck för hennes högst
personliga åsikter, utan också sakligt och fullt av förståelse för att Kicki känner sig illa behandlad. Kickis svar i dagens (10/8-10) tidning däremot känns som ett påhopp tycker jag: "Lailas enda 'claim to faim' är ju att hon sitter och förnedrar fjortonåringar i tv". Vidare tycker Kicki att Laila ska skaffa sig "ett riktigt jobb och koncentrera sig på det" Nu vet jag ju att Laila är mest känd som jurymedlem i Idol men hon har ju gjort ganska mycket mer än så...

Nåja, det här var nog ett "lågt" inlägg från min sida kanske men jag var ju tvungen att skriva av mig lite :) Då jag instämmer i Lailas ord får de avsluta mitt inlägg här: "Jag tycker att det är väldigt tråkigt att Kicki har blivit behandlad på detta sätt, men jag är trött på att hon ska gråta ut i press och berätta hur hemska alla är. Tyvärr, det är en tuff bransch /.../ Nä, nu är det dags att Kicki istället för att gråta ut, borstar bort dammet, sätter på plåster på skrubbsåren och reser sig upp med högt buret huvud och går vidare."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0