Var går gränsen?

Läser i en dagstidning om Fredrick Federley, centerpartist, som är en av tolv riksdagsledamöter som av säkerhetsskäl uppmanas att åka taxi för att hans rörelsemönster inte ska bli känt. Fredrick åker alltså taxi istället för egen bil, buss, tunnelbana osv för att hans säkerhet ska kunna tillgodoses.SÄPO organiserar och vi skattebetalare står för kostnaden. Så långt allt väl. MEN var går gränsen för vilka skyldigheter den enskilda personen har?

Läser till min stora förvåning att de flesta av hans taxiresor inte sker i tjänsten utan nattetid till och från krogen och diverse andra "nöjen". Här börjar jag bli irriterad... När jag sen läser att han twittrar och bloggar om sina planer och var han för tillfället befinner sig, vilka planer han har osv., flitigt uppdaterade hela tiden... ja, då är jag arg. Om han har en hotbild mot sig förstår jag inte varför han själv talar om var han är och var han tänker åka nästa gång?!? Sen läser jag hans svar: "Jag vore glad om jag fick åka tunnelbana med mina vänner, jag vore glad om jag slapp rapportera till säkerhetspolisen var jag befinner mig" och då förstår jag att det här är bara ett jädrigt bekvämt sätt för honom att resa och låta oss skattebetalare stå för notan, utan att ens behöva skämmas. Och varför skulle det vara jobbigare att rapportera till SÄPO var han ska när han i alla fall rapporterar det till hela omvärlden? Nej, ett uttryck för hans (och kanske partiets) nonchalans mot oss vanliga människor är vad det är!

Kommentarer
Postat av: hilde

du har en poäng där Carola. De vill att vi ska ha förtroende för våra politiker, undrar om han överhuvud taget har insikt om att hans egna agerande och beteende. Totalt blind, eller? Eller bara behov av bekräftelse och selfpitty. Jag och jag... Och de funderar varför vi blir upprörda..suck!

2010-08-23 @ 18:49:07
URL: http://www.inrevisdom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0