Tänkvärt

Idag gick en familjemedlem bort efter en längre tids sjukdom. Han var relativt gammal och har levt ett innehållsrikt och långt liv. Eftersom han varit sjuk länge och fått åka in och ut på sjukhus och inte haft någon livskvalité kan jag på ett sätt känna att det var skönt för honom. Men det föder alltid en massa tankar när någon lämnar oss. Att tänka på honom innan han blev sjuk är som att se en helt annan människa framför sig. Från en aktiv man som älskade fiske och bilar till sista åren sittande i en rullstol med stora svårigheter. Det bubblar upp många minnen och jag är tacksam att jag har dem samtidigt som det just idag är lite jobbigt. Att jag sen sitter här, 70 mil ifrån alla nära, gör inte saken lättare. Mina tankar går till dem.

Vila i frid och njut i din eka med fiskespöet i hand <3


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-20 @ 19:47:41
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0