Ursäkta

Ursäkta men jag måste få "spy lite galla"... Just idag är jag så trött på alla egotrippade människor som bara tänker på sig själva. Kanske är det så att det aktualliseras av valresultatet där sverigedemokraterna tog sig in i riksdagen, trots att deras åsikter faktiskt strider mot de mänskliga rättigheterna som också Sverige har skrivit under på. Kanske är det så att det alltid finns lite irritation över egon och just idag bara pyser över.

Alltför ofta ser jag i min omgivning hur folk sätter sitt eget JAG framför t.ex sina barn och andras bästa och blir helt blinda för det positiva som faktiskt finns omkring dem. Inte många verkar vilja "offra" sig lite för nånting längre, huvudsaken är att de får precis som de vill bara... Sen att andra i deras närhet inte mår bra struntar de i, JAGET är viktigast av allt... Kompromiss kan de inte ens stava till.


Kommentarer
Postat av: M.

Håller helt med dig, det är alldeles för många JAG personer omkring oss just nu...Men förhoppningsvis vaknar dom upp en dag och förstår att man inte kan ta igen förlorad tid..

2010-10-03 @ 10:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0