Dag 18

Idag är det dag nr 18 utan cigaretter. Och vet ni? Det känns otroligt bra! Jag luktar godare, jag är piggare, jag känner mig fräschare. Jag har mer tid på morgonen o jag är inte lika stressad på jobbet nu när jag slipper gå ut o röka. Ibland känns det nästan främmande att jag skulle få för mig att röka, som om jag inte för 19 dagar sen rökte typ 15 cig om dagen. Det enda som stör mig nu är att jag skulle vilja visa nikotinbegäret att jag bestämmer, dvs röka en cig o visa att jag bestämmer när, var o hur o inte nikotinet. Sjukt? Jo jag vet o jag vet att det säkert är ett förvrängt sätt av min hjärna att försöka lura mig att röka, så GLÖM DET! Min mage däremot har börjat bli ett problem. Äter jag sådant som håller den igång så blir den som en ballong på kvällen o äter jag det inte så blir jag väl förstoppad. Bara att välja pest eller kolera o just nu väljer jag ballongen för ballonger kan ju va lite fina... Eller? :p N ja, snarare hårda o exploderar när som helst, precis som jag alltså :) Idag skänker jag en extra tanke till sonen som fått besked om att han blir arbetslös efter den 31 januari. Låt inte det få nikotinbegäret att vinna över dig, låt inte det få dig att ha kämpat så länge förgäves. Vi kämpar tillsammans <3 Tack alla ni som regelbundet följer min blogg trots att jag varit dålig på att skriva nu ett tag. Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0