Dag 6: Fri

Jag är medveten om att det kommer att komma många jobbiga dagar och jag tror jag är förberedd på dem, men just idag känner jag mig fri.

Jag har tillbringat hela dagen på fotboll. I vanliga fall under såna här dagar stressar jag ut och hetsröker och planerar precis när och hur jag kan röka. I andra hand tittar jag på fotboll. Idag var det inte så. Inför första matchen (när "mitt" lag spelade) var det lite jobbigt. Nerverna behövde lugnas och vanan sa att jag skulle gå ut och röka. Men tre djupa andetag senare kom bilden av mig själv som rökfri fram och det gick ändå. En av matcherna var riktigt spännande och i vanliga fall går jag ut och röker efter en sån. Jag följde faktiskt med ut idag och tog luft. Jag rökte dock inte och kände ingen längtan efter det heller. Gick in igen efter en minut. Kanske var det ett sätt att testa mig själv på ett undermedvetet plan, vad vet jag? :) Resten av tiden gick det i alla fall riktigt bra. Det var så skönt att bara kunna sitta där, titta på folk, skriva lite och njuta av bra (och dålig) fotboll. Jag har känt mig fri idag, stolt och fri. 

Rökhostan på morgonen är redan bättre. Det är lättare att andas. Kaffet smakar inte som det brukar men det kan jag ta (förändras smaken av rökstopp??) Jag känner lukter som jag knappt kommer ihåg. Finns förresten en liten nackdel med att luktsinnet kommer tillbaka: Alltför många har alltför mycket parfym/rakvatten/eller dylikt på sig :) Men jag kan ta det för just idag är jag fri!

Kramar :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hittade din blogg på Sluta röka bloggen. Du är så duktig och du peppear mig. Jag är på väg att sluta med detta skitrökandet och peppar mig nu att ta steget. Din blogg motiverar mig. Härligt att läsa känslan av att du känner dig fri.Jag kommer att fortsätta att följa din blogg. Lycka till

2012-01-07 @ 10:04:35
Postat av: Carola

Tack för din kommentar. Det betyder mycket för mig om jag kan inspirera dig. Jag håller mina tummar för dig och låt mig gärna veta hur det går. Jag tror på dig! Lycka till!

2012-01-07 @ 13:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0