En bra dag

Dag 4 och jag har haft en riktigt bra dag. Cigaretter har inte varit i mina tankar hela tiden utan jag har glömt det stundvis. Jag sa idag att det känns konstigt, för trots att det kommer över mig i olika situationer att jag vill röka så har jag så svårt att tänka mig att verkligen gå ut och röka. Att jag har haft en bra dag idag beror säkert till stor del på att vi har varit och köpt färg och golv till hallen. Vi åkte till stan för att köpa en träningsmojäng men innan det var färdigt hade vi golv och färg med hem men ingen träningsmojäng :)

Luktsinnet är definitivt på väg tillbaka :) Idag på coop stannade jag mitt i ett steg för jag kände doften av någonting som jag inte kunde placera. Jag tittade mig omkring och där stod ett stånd med blommor. Det har jag aldrig reagerat på förut.

Hjärnan känns fortfarande seg, ibland grötar det ihop sig helt enkelt. Ungefär sådär som när man är gravid eller ammar om ni förstår hur jag menar. Jag antar att det också går över så småningom. Och på tal om hjärnan så är det ju helt otroligt vad självupptagen man blir i sina "sluta-röka-tankar", jag fick ett sms från min mamma idag att de nästan var framme i Småland och då kom jag på att just ja, de skulle ju dit ja :)

Igår hade jag en idé om att jag skulle dra ett streck för varje gång det dök upp ett sådant där tillfälle när jag ville gå ut och röka. På det sättet skulle jag se hur många cigaretter jag faktiskt har valt att säga nej till. Men jag glömde bort det... Det är egentligen ett bra tecken va? :)

Jag blixtrar fortfarande till för småsaker men det är bättre idag. Idag var det nog färgburken som vägrade öppna sig eller penslarna som inte ville ner i burken som var värst. Ett nikotintuggummi har det gått (delat på 2 ggr)

Nu är det strax kvällen här och ikväll är det min kära sambo och min son som behöver era styrkekramar mest. De har båda haft en betydligt jobbigare dag än vad jag har haft.

Kramar till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0