Jobb

Dag 9: Jobb eller Dag 1 på jobbet? Tja, välj rubrik själv :)

Jag kände en viss oro imorse när jag skulle åka till jobbet och främst berodde det nog på att jag inte hade någon plan för jobbet. Jag hade nikotintuggummi med och jag tog också med den mörka chokladen men annars hade jag ingen plan alls. Jag har tur som är ensamrökare på jobbet för jag har inga kamrater som drar i mig eller som jag brukar gå ut med och det underlättar. Men det gick bra och flera gånger så tänkte jag att "gud vad skönt att slippa stressa ut och röka". Lite komiskt blev det idag när en jobbarkompis kom in i personalrummet och sa åt mig att jag var så duktig och jag inte fattade vad hon menade först :) Hon hade ju sett på facebook att jag hade slutat men jag kopplade inte först. Ännu ett bevis på att hjärnan är som gröt eller så är det ett bevis på mina tankar inte längre kretsar kring enbart rökningen.

Igår firade vi min kära sambo som fyllde år och vi hade besök av rökare. De gick ut och rökte efter kaffet och jag hade nog trott att det skulle kännas lite jobbigt men jag kände ingen längtan alls av att följa med. Det gör mig förvånad samtidigt som jag tycker det känns otroligt skönt naturligtvis. Igår kväll gick jag ut på bron och satte mig bara för att se om längtan efter att få röka kom men det gjorde det inte. (jaja, jag vet att jag är lite sjuk :) )

Nu är jag helt slut efter första dagen tillbaka på jobbet så ikväll ska jag inte heller göra någon nytta utan bara slappa i soffan tror jag, precis som igår faktiskt. Jag börjar skaffa mig fina vanor känner jag.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0