Luktsinne?

I runda slängar är det 40-45 st som läser min blogg varje dag sedan jag tog rökstoppsbeslutet och jag vill tacka er alla för det och för ert stöd.

Någon som vet när luktsinnet börjar komma tillbaka efter ett rökstopp? Jag har flera gånger idag reagerat på lukter som jag inte känt förut (inte på väldigt länge i alla fall) Först var det wokgrönsakerna som plötsligt hade någon skarp doft, sedan var det strykjärnet som inte luktade som det brukade (och nej, jag hade inte använt för hög värme) Igår tyckte jag att det luktade pepparkaka av pelletsen..

Idag har det varit en bra dag. Jag hoppas jag inte hinner ställa till med något på den tiden som är kvar. Vi sov länge idag (också) och det var en skön känsla att bara ligga kvar i sängen och dricka kaffe utan att behöva stressa upp och röka. Efter frukosten åkte sambon till stan och uträttade några ärenden och jag drog igång med att städa bort julen. Lite rastlös men inga utbrott i alla fall. Sen kommer min älskade sambo hem och har köpt lite tröstsaker till mig: En korsordstidning, en tv-tidning, nikotinsugtabletter och såpbubblor. Jag fick ju tipset av en vän på facebook att köpa såpbubblor och gå ut och blåsa när jag ville röka. (Finns en djupare tanke om inre skönhet med såpbubblorna som verkligen tilltalade mig) Men vilken omtanke det ligger i att han ansträngde sig för mig idag när jag betedde mig så dumt igår. Att fortsätta tänka på hur han kunde underlätta för mig. Det är kärlek det <3

Avslutar idag med en tanke som slog mig någon dag innan mitt rökstopp: Tänk om det är en myt att man blir stressad av att inte röka. Tänk om det är precis tvärtom? Tänk om jag blir mindre stressad av att slippa planera hela min vardag efter rökningen och bara lugnt ta tag i det som ska göras och njuta av det som dyker upp utan att behöva röka först? Ja, tänk om :)

Varma kramar från mig till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0