Publiken

Jag älskar stämningen på fotbollscuper av alla de slag. Fördelen med just futsal är ju att den är inomhus och jag slipper bekymra mig om vad det är för väder. Jag som i vanliga fall inte tycker om folksamlingar bara njuter när jag får sitta mitt i gröten och få ryckas med av stämningen eller bara titta mig omkring. Att titta på folk kan vara minst lika intressant som fotboll :)

Till vänster, snett nedanför, mig sitter en tjej i 20-års åldern med varje hårstrå hårt fastsprayat på exakt rätt ställe och allt "rätt" smink på rätt plats. Om hon tittar på fotboll? Nja, inte mycket. Hon vrider mest stelt på nacken och tittar på folk som står övanför henne och ler lite (läs mycket) stelt.

Några rader nedanför mig sitter en tjej som blänger surt på mig. Hon tillhör de där som måste ha rätt hela tiden och stå i fokus och när hon inte får det blir hon tvärsur och förlåtelse är inte hennes starka sida. Jag ler glatt tillbaka :)

Snett nere till höger sitter en jätteengagerad mamma (tror jag). Hela hon är med i spelet som pågår på planen och hon hejar och ropar till spelarna på ett mycket positivt sätt. Hon är en sån som man blir glad av att se. Oföreställd glädje bara :)

Ovanför mig står "den där" mamman som har spelat fotboll själv en gång i tiden och vet precis vad spelarna gör för fel när de spelar. Och hon är inte sen att tala om det för dem..

Precis bredvid mig sitter en tjej som inte kan nånting om fotboll. Hon är nog här för att "vara snäll" och titta på någon som hon känner gissar jag. Hon frågar sin väninna om allt och då menar jag allt. Och när det blir mål ropar hon högt och rakt ut: Ååååhhh det blev mååååål! Oavsett vilket lag som gjorde det :)

Sedan har vi då alla som blir så engagerade att de ropar straff och ut med domaren så fort "deras" lag spelar sämre eller inte leder. De finns överallt och är ju charmiga på sitt vis. Och överallt runtomkring i hallen sticker mobilerna upp. Jag ser facebook och wordfeud blandat med foton tagna under dagen. Och mitt i allt detta sitter jag, lite halvtöntig med mitt block och bara iakttar :)

Jag älskar fotboll!

Kommentarer
Postat av: M.

Men haha! Du har verkligen fångat många av dom profiler som faktiskt åker på fotboll, och alla av olika anledningar ;)

2012-01-07 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0