Sugen

Idag har jag varit sugen hela dagen! Sugen på allt i stort sett. Skivade upp lite frukter på ett fat som jag gick och åt av och försökte dricka mycket vatten men suget försvann inte. Min dotter gav mig rådet att köpa mörk choklad för den kan man bara äta lite av och det rådet är nog inte så dumt alls :)

Ett nikotintuggummi så här långt, i vanlig ordning uppdelat på 2 ggr. Det har gått bra idag trots suget men det är nog tur att vi målar hallen så jag håller mig sysselsatt. Tanken på cigaretter finns där ofta ofta, inte hela tiden men ofta. Det är så många situationer som jag brukar gå ut och röka i och det är fortfarande konstigt att inte göra det. Och just nu är nog de situationerna och de tankarna en större risk än nikotinbegäret för just nu upplever jag inte det speciellt stort alls. Imorgon tänker jag dessutom njuta av kommunmästerskapen i fotboll utan att planera min rökning efter vilka matcher jag vill se osv osv. Det ska bli riktigt skönt! Hoppas bara att nerverna klarar av spänningen utan en lugnande rök :)

Nu ska jag gå och svulla i mig lite godis och chips. Och ja, det gjorde jag ibland (läs ofta) som rökare också :)

Kramar


Kommentarer
Postat av: Queenie

Hejsan. Hittade till din blogg via sluta röka loggen. Du är duktig, kämpa vidare :) Själv är jag inne på första dagen, rökte en i morse dock.

Lycka till! Queenie (samma nick på loggen)

2012-01-06 @ 00:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0