Fusk :)

Jag måste klargöra en sak efter mitt förra inlägg om maten: Jag fuskar ibland :) Efter några kommentarer av folk i min närhet förstår jag att de tror att jag håller min nya diet stenhårt men så är det inte. Jag fuskar lite varje dag, det kan vara en chokladbit (mörk choklad är okej) eller nåt annat som slinker ner. Grejen är den att jag inte tror på att bli för nitisk vilken kost man än äter. Absolut viktigast av allt är ju att må bra och få njuta, inte att offra sig hela tiden. Jag "tillåter" mig också att äta godis om jag vill på helgen och min svaga punkt, chips, slinker ner nästan varje dag :)

Jag kan däremot, redan efter en vecka, konstatera att jag antagligen så småningom kommer att minska även på "fusket" eftersom jag så tydligt känner att jag mår mycket bättre utan allt socker i kroppen. Jag är mycket piggare i både kropp och själ. Jag känner mig lättare, eller hur jag ska beskriva det, inuti. Okej, jag ser själv att det börjar låta flummigt men kanske kan ni förstå hur jag menar. Min sambo säger att han märker stor skillnad på mig. Istället för att vara helt slut när jag kommer från jobbet så ler jag fortfarande och kan ställa mig vid spisen och fixa mat utan att sucka. Och det beror inte på att jag ger mindre på jobbet för där ger jag alltid allt. Jag är fortfarande helt slut när det är dags att sova men inte tråkigt utmattad-orkar inte mer-slut, utan nöjt trött och avslappnad.

För första gången sen jag slutade röka känner jag att jag börjar få en bra balans mellan allt, jag orkar det jag vill göra helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är ju bara så bra och ärlig så det stänker om det. Jag hoppas fler som håller på att slåss mot röksuget läser dina blogginlägg och ser att det faktiskt kan vara så jävligt som det känns. Man är inte ensam om det. Lycka till med ditt krig som tydligt börjar luta mot fredligare toner.

Kram Eva

2012-03-25 @ 21:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0